Obchodní podmínky a reklamační řád

Platné a účinné od 20.2.2024. Aktualizované 20.2.2024

Podmienkou nákupu v internetovom obchode www.eshop.nootz.sk. ďalej len "internetový obchod" je súhlas s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom internetového obchodu, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou ponuky predávajúceho na uzavretie kúpnej zmluvy. Odoslaním objednávky prostredníctvom Internetového obchodu Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s Obchodnými podmienkami a Reklamačným poriadkom, že s nimi bez výhrad súhlasí a výslovne ich prijíma. Tieto obchodné podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho v rámci zmluvných vzťahov uzatvorených prostredníctvom internetového obchodu www.eshop.nootz.sk. Kupujúci má možnosť oboznámiť sa s týmito obchodnými podmienkami pred odoslaním svojej objednávky a je na ne dostatočne vopred upozornený.

Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu www.eshop.nootz.sk je Patricie Jakubcová, zapísaná v obchodnom registri, so sídlom Nahošovice 33, Nahošovice, 75114, IČO 19972296.

Bankové spojenie:

EUR:

Bankový účet: 2202804743/2010

IBAN: CZ0920100000002202804743

BIC (SWIFT): FIOBCZPPXXX

Kontaktné miesto a korešpondenčná adresa www.eshop.nootz.sk, je Nahošovice 33, Nahošovice, 75114, e-mail: info@nootz.sk, tel.: +420 776 890 449, zaoberajúca sa najmä predajom potravín a nápojov, konkrétne kokosových smoothies.

 

Článok I - Úvodné ustanovenia

I.1. Prevádzkovateľ internetového obchodu vyhlasuje, že všetky informácie uvedené na tomto serveri sú pravdivé a v súlade so všetkými všeobecne záväznými predpismi platnými a účinnými v Českej republike.

I.2. Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na objednávanie tovaru prostredníctvom internetového obchodu. Obchodné podmienky vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho a v platnom znení tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Aktuálne znenie Obchodných podmienok je vždy dostupné v Internetovom obchode.

I.3. Komunikácia medzi Kupujúcim a Predávajúcim prebieha elektronicky prostredníctvom elektronickej pošty, poštou alebo telefonicky.

I.4. Mimosúdne riešenie sporov je vždy vzájomne preferované a je založené na dobrej vôli oboch strán.

I.5. Dozorným a kontrolným orgánom štátnej správy je Česká obchodná inšpekcia. Česká obchodná inšpekcia vykonáva kontrolu a dozor nad právnickými a fyzickými osobami, ktoré predávajú alebo dodávajú výrobky a tovar na vnútorný trh, poskytujú služby alebo vykonávajú iné obdobné činnosti na vnútornom trhu, poskytujú spotrebiteľské úvery alebo prevádzkujú trhovisko, ak tento dozor nevykonáva iný správny orgán podľa osobitných predpisov.

I.6. Informácie a manuál k jednotlivým krokom vedúcim k uzavretiu zmluvy sú Kupujúcemu podrobne popísané prostredníctvom portálu Internetového obchodu počas procesu objednávania.

I.7. Pred dokončením objednávky má kupujúci vždy možnosť vrátiť sa o krok späť a opraviť chybu, ktorú urobil pri objednávke, najmä upraviť množstvo objednaného tovaru, druh objednaného tovaru alebo pridať iný výrobok. Celá objednávka sa potom automaticky aktualizuje.

 

Článok II - Definícia pojmov

II.1. "Internetový obchod" znamená server na adrese www.eshop.nootz.sk, prostredníctvom ktorého je zabezpečovaný nákup a predaj tovaru predávajúceho.

II.2. "Tovar" znamená tovar, ktorý Predávajúci ponúka na kúpu v Internetovom obchode. Každý tovar je v Internetovom obchode označený názvom a poradovým číslom a je vyobrazený na ilustračnej fotografii, pričom táto najmä nezodpovedá farebným a veľkostným variantom, v ktorých je tovar ponúkaný Predávajúcim v Internetovom obchode. Pri každom tovare je uvedená aj špecifikácia a úžitkové vlastnosti tovaru, prípadne farebné a veľkostné vyhotovenie a ďalšie parametre a vlastnosti tovaru. Informácie o dostupnosti tovaru "na sklade" sú len orientačné, keďže stav tovaru dostupného na sklade sa v súvislosti s predajom priebežne aktualizuje, a informácie o dostupnosti a nedostupnosti tovaru na sklade sa tak môžu v Internetovom obchode objaviť s určitým časovým oneskorením. V prípade nedostupnosti Tovaru, ohľadom ktorého bola uzatvorená Kúpna zmluva, na sklade, Predávajúci odmietne objednávku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 5 dní od uzatvorenia Kúpnej zmluvy. S výnimkou odmietnutia objednávky Predávajúcim alebo vypredania zásob Predávajúcim, Predávajúci dodá Tovar Kupujúcemu v rozsahu drobných doplnení alebo odchýlok, ktoré podstatne nemenia podmienky ponuky (najmä kvalitu a funkčnosť) zaslanej objednávky.

II.3. "Predávajúci" je samostatne zárobkovo činná osoba, zapísaná v živnostenskom registri, so sídlom Nahošovice 33, Nahošovice, 75114, IČO: 19972296..

II.4. "Kupujúci" je fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom internetového obchodu uzatvorí s predávajúcim kúpnu zmluvu, ktorej predmetom je tovar ponúkaný predávajúcim.

II.5. "Kúpna zmluva" je zmluva (dohoda) uzatvorená ako miesto, kam má byť predmet predaja predávajúcim odoslaný.

 

Článok III - Poradie a uzavretie kúpnej zmluvy

III.1. Zmluvu s nami je možné uzavrieť len v slovenskom jazyku.

III.2. Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady spojené s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie znášate Vy. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú platíte za používanie týchto prostriedkov (t. j. najmä za prístup na internet), preto nemusíte očakávať žiadne dodatočné náklady účtované Nami nad rámec Celkovej ceny. Odoslaním Objednávky súhlasíte s Naším používaním prostriedkov diaľkovej komunikácie.

III.3 Aby sme mohli uzavrieť Zmluvu, musíte vytvoriť Objednávku v E-shope. Tento návrh musí obsahovať nasledujúce informácie:

a) Informácie o Tovare, ktorý kupujete (v E-shope označíte Tovar, ktorý máte záujem kúpiť, kliknutím na tlačidlo "Pridať do košíka");

b) informácie o Cene, Doplatku za dopravu, spôsobe úhrady Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie sa zadávajú v rámci vytvárania Objednávky v rámci používateľského rozhrania E-shopu, pričom informácie o Cene, Doplatku za dopravu a Celkovej cene sa poskytujú automaticky na základe Tovaru, jeho doručenia a zvoleného spôsobu úhrady;

c) Vaše identifikačné a kontaktné údaje, ktoré nám umožnia doručiť Tovar, najmä vaše meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu.

III.4. Počas vytvárania objednávky môže meniť a kontrolovať údaje až do jej ukončenia. Po kontrole stlačením tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby" je Objednávka dokončená. Pred stlačením tlačidla však musíte potvrdiť potvrdenie a súhlas s týmito Podmienkami, inak nebude možné Objednávku dokončiť. Na potvrdenie a odsúhlasenie slúži text nad tlačidlom "Objednávka s povinnosťou platby". Po stlačení tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby" sa všetky vyplnené informácie odošlú priamo nám.

III.5. Vašu Objednávku potvrdíme čo najskôr po jej doručení Nám správou zaslanou na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke. Potvrdenie bude obsahovať zhrnutie Objednávky a tieto Obchodné podmienky ako prílohu e-mailovej správy. Podmienky v znení platnom v deň prijatia Objednávky, t. j. v znení priloženom ako príloha potvrdzujúceho e-mailu, tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. Potvrdenie Objednávky predstavuje uzavretie Zmluvy medzi nami a vami.

III.6 Môže sa stať, že vám nebudeme môcť potvrdiť objednávku. To zahŕňa situácie, keď Tovar nie je dostupný alebo keď si objednáte viac Tovaru, ako sme schopní dodať. Informáciu o maximálnom počte Tovaru vám však vždy vopred poskytneme v rámci E-shopu a nemala by vás prekvapiť. V prípade, že existuje akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme vás kontaktovať a zašleme vám ponuku na uzavretie Zmluvy v podobe zmenenej oproti Objednávke. V takom prípade bude Zmluva uzatvorená v okamihu, keď našu ponuku potvrdíte.

III.7 V prípade, že je v rámci E-shopu alebo v Objednávke uvedená zjavne nesprávna Cena, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať, a to ani v prípade, že ste obdržali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzatvoreniu Zmluvy. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je potom uzatvorená, keď našu ponuku potvrdíte. Za zrejmú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, keď Cena nezodpovedá cene obvyklej u iných predajcov alebo chýba či bola vynechaná číslica.

III.8. V prípade uzavretia Zmluvy ste povinný zaplatiť Celkovú cenu.

III.9. Ak máte používateľský účet, môžete prostredníctvom neho zadávať Objednávky. Aj v tomto prípade ste však povinný skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob vytvorenia Objednávky je však rovnaký ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vypĺňať vaše identifikačné údaje.

III.10. V niektorých prípadoch vám umožňujeme využiť zľavu na nákup Tovaru. Na to, aby bola zľava poskytnutá, je potrebné vyplniť údaje o tejto zľave do preddefinovaného poľa v rámci návrhu Objednávky. Ak tak urobíte, Tovar vám bude poskytnutý so zľavou.

 

Článok IV - Dodacie podmienky

IV.1. Ak zákon neustanovuje inak, predávajúci splní svoj záväzok dodať predmet kúpy kupujúcemu za podmienok dohodnutých v kúpnej zmluve okamihom, keď predávajúci odovzdá predmet kúpy dopravcovi, ktorý pre kupujúceho zabezpečuje prepravu predmetu kúpy.

IV.2. Kupujúci je povinný dodaný predmet kúpy od dopravcu prevziať. Ak Kupujúci riadne dodaný predmet predaja od dopravcu neprevezme, je Predávajúci oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť, pričom v takom prípade je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu náklady spojené s prepravou predmetu predaja Kupujúcemu.

IV.3. Predávajúci je povinný dodať predmet kúpy kupujúcemu do štyroch týždňov od uzavretia kúpnej zmluvy. Presný termín dodania oznámi predávajúci kupujúcemu telefonicky alebo e-mailom.

IV.4. Kupujúci je povinný pri preberaní predmetu kúpy od dopravcu prepravujúceho predmet kúpy na miesto plnenia skontrolovať neporušenosť obalu predmetu kúpy s tým, že ak pri kontrole zistí, že obal je porušený alebo zásielka obsahujúca predmet kúpy je inak poškodená alebo zdeformovaná, nesmie zásielku obsahujúcu predmet kúpy prevziať a je povinný bezodkladne informovať predávajúceho o dôvodoch, pre ktoré predmet kúpy neprevzal. V prípade prevzatia takejto zásielky musí byť s dopravcom spísaný škodový protokol. Ak zákon neustanovuje inak, predávajúci je oprávnený dodať kupujúcemu náhradnú zásielku do 30 dní odo dňa, keď kupujúci oprávnene odmietol prevziať predmet predaja. Ak zásielka obsahujúca predmet predaja nevykazuje známky vonkajšieho poškodenia alebo deformácie, ale po prevzatí zásielky Kupujúci prehliadkou predmetu predaja zistí, že predmet predaja je poškodený a toto poškodenie mohlo vzniknúť počas prepravy zásielky, je Kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do dvoch pracovných dní odo dňa prevzatia zásielky, inak zodpovedá za škodu, ktorá Predávajúcemu porušením tejto povinnosti vznikla. V takom prípade sa nároky kupujúceho riešia v reklamačnom konaní.

 

Článok V. - Prechod nebezpečenstva škody na predmete predaja a prevod vlastníctva k predmetu predaja, výhrada vlastníctva

V.1. Nebezpečenstvo škody na predmete predaja prechádza z predávajúceho na kupujúceho okamihom prevzatia predmetu predaja kupujúcim. Ak kupujúci neprevezme predmet kúpy v rozpore s kúpnou zmluvou, nebezpečenstvo škody na predmete kúpy prechádza okamihom, keď kupujúci odmietne prevziať predmet kúpy alebo inak neprevezme dodaný predmet kúpy. Ak má kupujúci prevziať predmet kúpy od tretej osoby, prechádza na neho nebezpečenstvo škody okamihom, keď mohol s predmetom kúpy nakladať, najskôr však
časom uvedeným ako čas plnenia.

V.2. Vlastnícke právo k predmetu kúpy prechádza z predávajúceho na kupujúceho okamihom prevzatia predmetu kúpy kupujúcim alebo okamihom úplného zaplatenia kúpnej ceny, podľa toho, čo nastane neskôr, pričom až do tohto okamihu zostáva vlastníkom predmetu kúpy predávajúci.

 

Článok VI - Kúpna cena, platobné podmienky a zľavy

VI.1. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu a prepravné náklady, a to platbou vopred (kreditnou kartou) alebo platbou pri prevzatí predmetu predaja (dobierkou). Kupujúci je oprávnený zvoliť si spôsob úhrady kúpnej ceny pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku bez zbytočného odkladu v prípade, že je oprávnený požadovať zaplatenie kúpnej ceny alebo zaplatenie kúpnej ceny vopred, najmä ak predmet predaja pozostáva z väčšieho množstva tovaru alebo tovaru vyššej hodnoty. Náklady na dopravu sú splatné spolu s kúpnou cenou a rovnakým spôsobom. Kupujúci dostane daňový doklad s kúpnou cenou a nákladmi na dopravu spolu s predmetom predaja. Pred odoslaním objednávky bude kupujúcemu prostredníctvom portálu internetového obchodu poskytnutá úplná špecifikácia výšky kúpnej ceny vrátane ceny tovaru, DPH, prípadných daní, nákladov na dopravu alebo iných súvisiacich nákladov. Kupujúci odoslaním objednávky prostredníctvom internetového obchodu potvrdzuje, že bol informovaný o úplnej špecifikácii výšky kúpnej ceny.

VI.2. V prípade, že kupujúci zaplatí kúpnu cenu alebo zálohu na kúpnu cenu a náklady na dopravu vopred, kupujúci vykoná platbu kreditnou kartou. Kúpna cena, záloha na kúpnu cenu a prepravné náklady sa považujú za zaplatené okamihom pripísania príslušnej peňažnej sumy na bankový účet predávajúceho. Ak kupujúci neuhradí kúpnu cenu, preddavok na kúpnu cenu a náklady na dopravu do 14 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, má predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak je kúpna cena alebo preddavok na kúpnu cenu a náklady na dopravu zaplatený vopred, predmet kúpy je dodaný až po úplnom zaplatení kúpnej ceny alebo preddavku na kúpnu cenu a nákladov na dopravu kupujúcim.

VI.3. Ak sa kúpna cena a prepravné náklady uhrádzajú pri prevzatí predmetu predaja, kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu a prepravné náklady v hotovosti alebo kreditnou kartou (ak je dopravca vybavený na prijímanie platieb kreditnou kartou) dopravcovi, ktorý pre kupujúceho zabezpečuje prepravu predmetu predaja. Ak kupujúci nezaplatí kúpnu cenu a prepravné náklady pri prevzatí predmetu predaja, predávajúci alebo dopravca zabezpečujúci prepravu predmetu predaja pre kupujúceho môže odmietnuť dodanie predmetu predaja kupujúcemu a predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. V takom prípade je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu prepravné náklady vo výške dohodnutej v kúpnej zmluve do 14 dní odo dňa, keď mu predmet predaja nebol odovzdaný z dôvodu nezaplatenia kúpnej ceny alebo prepravných nákladov.

VI.4. Predávajúci môže pri predaji tovaru ponúkať tovar za nižšiu cenu, než za akú sa tovar bežne ponúka. Okrem toho môže predávajúci ponúkať tovar určitých parametrov, rozmerov, farieb alebo úžitkových vlastností len za nižšiu cenu, ako je cena obvyklá. Pri tovare, na ktorý sa ponúka zľava, sa výslovne uvádza cena tovaru pred zľavou a cena tovaru po zľave. Predávajúci dodáva Tovar za nižšiu cenu len do vyčerpania zásob Tovaru. V prípade, že po uzavretí Kúpnej zmluvy vyjde najavo, že Predmet predaja nie je možné dodať za nižšiu cenu z dôvodu vyčerpania zásob, je Predávajúci oprávnený objednávku odmietnuť alebo túto skutočnosť oznámiť Kupujúcemu s tým, že ak Kupujúci nemá záujem o dodanie Predmetu predaja za obvyklú cenu, Kupujúci aj Predávajúci majú právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.

VI.5. V prípade odstúpenia od zmluvy zo strany kupujúceho znáša kupujúci náklady na vrátenie predmetu predaja.

VI.6. V prípade odstúpenia od zmluvy zo strany kupujúceho vráti predávajúci kupujúcemu finančné prostriedky, ktoré predávajúci od kupujúceho prijal na základe kúpnej zmluvy, prípadne znížené o primeranú sumu zodpovedajúcu opotrebeniu tovaru.

 

Článok VII - Používanie a následné skladovanie výrobkov

VII.1. Pri výbere tovaru si zákazník prečíta dlhý opis výrobku. Kde nájde zloženie výrobku, obsah výrobku, variant, skladovanie, dobu trvanlivosti.

VII.2. V prípade, že výrobok nie je skladovaný v súlade s podmienkami výrobku a následne sa výrobok znehodnotí, e-shop nenesie zodpovednosť a nie je povinný vrátiť zákazníkovi peniaze.

 

 

Článok VIII - Zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie, sťažnosti

VIII.1 Kupujúci je povinný prezrieť predmet predaja pri prevzatí predmetu predaja, a ak to nie je možné, bez zbytočného odkladu po prevzatí predmetu predaja.

VIII.2 Predávajúci poskytuje na tovar záruku 6 mesiacov, ak nie je na tovare alebo v záručnom liste uvedené inak. Záručná doba začína plynúť odovzdaním tovaru kupujúcemu; ak bol tovar na základe zmluvy odoslaný, začína plynúť doručením tovaru na miesto plnenia. Záručná doba začína plynúť od uplatnenia reklamácie do doby, kedy bol kupujúci povinný prevziať tovar po vybavení reklamácie. Ak je výsledkom reklamačného konania výmena reklamovaného výrobku, záručná doba začína plynúť znovu od prevzatia nového tovaru. Pri výmene chybného dielu sa nová záručná doba vzťahuje len na vymenený diel predmetu predaja.

VIII.3. V prípade uplatnenia práva na odstránenie vady opravou veci má kupujúci právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady. Predávajúci je povinný odstrániť reklamovanú vadu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Odstrániteľné vady sú také vady, ktoré možno odstrániť opravou bez toho, aby bol ovplyvnený vzhľad, funkčnosť a kvalita výrobku. V prípade odstrániteľnej vady má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo v prípade podstatného porušenia kúpnej zmluvy aj na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

VIII.4. V ostatnom sa práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho, najmä nároky kupujúceho z vád predmetu kúpy, riadia § 2113 a nasl. občianskeho zákonníka. Lehota na vybavenie reklamácie podľa ustanovenia bodu VIII.5. Obchodných podmienok sa považuje za primeranú dodatočnú lehotu na plnenie. Po uplynutí tejto lehoty môže kupujúci v prípade podstatného porušenia zmluvy požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy.

VIII.5. Reklamáciu je možné uplatniť po predchádzajúcej e-mailovej dohode na odbernom mieste predávajúceho na adrese www.eshop.nootz.sk, U Černé věže 300/17, České Budějovice, 370 01. Akékoľvek omeškanie v ďalšom užívaní tovaru môže spôsobiť prehĺbenie vady, zníženie hodnoty tovaru a môže byť dôvodom na zamietnutie reklamácie.

VIII.6. K reklamácii musí byť priložený doklad preukazujúci dátum a miesto prevzatia predmetu predaja, prípadne záručný list, ak bol vydaný, samotný predmet predaja v kompletnom stave, vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný a označený reklamovanou vadou predmetu predaja. Predávajúci je oprávnený odmietnuť prijať na reklamáciu tovar, ktorý nespĺňa vyššie uvedené zásady všeobecnej hygieny (vyhláška č. 306/2012 Z. z. o podmienkach predchádzania vzniku a šíreniu prenosných ochorení). Nepredložením dokladu potvrdzujúceho dátum a miesto prevzatia predmetu predaja sa kupujúci vystavuje riziku nepreukázania včasnosti reklamácie a oprávnenosti svojej reklamácie.

VIII.7.Ak Kupujúci uplatní právo z vadného plnenia, Predávajúci písomne potvrdí Kupujúcemu, kedy Kupujúci uplatnil právo zo zodpovednosti za vady a po vybavení reklamácie aj potvrdenie o spôsobe vybavenia reklamácie, ako aj o vykonaní prípadnej opravy a dobe trvania reklamačného konania.

VIII.8. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie, stratu životnosti výrobku v dôsledku nadmerného používania nad rámec účelu použitia alebo určenia výrobku, ako aj v dôsledku nesprávnej starostlivosti a používania v rozpore s určeným účelom. Vady, na ktoré bola poskytnutá zľava z kúpnej ceny, nie je možné uplatniť.

VIII.9 Predávajúci nezodpovedá za škody vyplývajúce z funkčných vlastností tovaru, z nesprávneho používania tovaru alebo z nesprávneho zaobchádzania s tovarom. Na vady takéhoto pôvodu sa nevzťahuje poskytnutá záruka.

VIII.10. Ak sa v rámci reklamačného konania pre konkrétnu vadu rozhodne, že reklamácia je neoprávnená, nové reklamačné konanie pre tú istú vadu sa už nemôže uskutočniť a predávajúci je oprávnený odmietnuť prijatie predmetu plnenia na reklamáciu z tohto dôvodu.

VIII.11. Kupujúci je povinný prevziať predmet predaja po vybavení reklamácie. Kupujúci odoslaním objednávky prostredníctvom internetového obchodu potvrdzuje, že v prípade omeškania kupujúceho s prevzatím predmetu predaja je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s uskladnením predmetu predaja v paušálnej sume 100,- Sk za každý deň omeškania. Kupujúci odoslaním objednávky prostredníctvom Internetového obchodu potvrdzuje, že v prípade omeškania Kupujúceho s prevzatím predmetu kúpy po dobu dlhšiu ako šesť mesiacov odo dňa, kedy bol Kupujúci upovedomený o vybavení reklamácie, a ak Kupujúcemu nemohol byť upovedomený o vybavení reklamácie, tak odo dňa, kedy uplynula lehota na vybavenie reklamácie, je Predávajúci oprávnený a splnomocnený v mene Kupujúceho zabezpečiť likvidáciu predmetu kúpy.

VIII.12. Ak Kupujúci, ktorý je v omeškaní s prevzatím Predmetu predaja, požiada o jeho opätovné zaslanie, potom je Predávajúci povinný opätovne zaslať Predmet predaja Kupujúcemu len za podmienky, že Kupujúcemu vopred uhradí všetky náklady spojené s týmto opätovným zaslaním.

 

IX. ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ A UKLADANIE SÚBOROV COOKIE

IX.1 Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií týkajúcich sa tovaru, služieb alebo podnikania predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho.

IX.2 Kupujúci súhlasí s ukladaním súborov cookies na svojom počítači. V prípade, že nákup na internetovej stránke je možné uskutočniť a záväzky Predávajúceho vyplývajúce z Kúpnej zmluvy plniť bez ukladania cookies na počítači Kupujúceho, môže Kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.

 

Článok X. - Odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy, informačná povinnosť predávajúceho.

X.1. Predávajúci týmto informuje a výslovne upozorňuje spotrebiteľa na právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v zmysle § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka nasledovne: Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do štrnástich dní. Lehota podľa prvej vety začína plynúť odo dňa uzavretia zmluvy a v prípade kúpnej zmluvy odo dňa prevzatia tovaru alebo v prípade zmluvy, ktorej predmetom je dodanie viacerých druhov tovaru alebo dodanie viacerých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru alebo v prípade zmluvy, ktorej predmetom je pravidelne sa opakujúca dodávka tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru.

X.2. Kupujúci bezodkladne oznámi predávajúcemu, že odstupuje od kúpnej zmluvy. Oznámenie musí byť zaslané predávajúcemu do 14 dní odo dňa prevzatia predmetu kúpy kupujúcim.

X.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy je kupujúci povinný vrátiť predávajúcemu predmet kúpy v stave, v akom ho prevzal, t. j. v pôvodnom obale, nepoužitý a nepoškodený spolu so všetkými súčasťami, príslušenstvom a dokumentáciou a prípadnými darčekmi, ktoré kupujúci dostal spolu s predmetom kúpy. Kupujúci vráti predmet predaja na vlastné náklady zaslaním na adresu kontaktného miesta predávajúceho alebo odovzdaním v prevádzke predávajúceho.

X.4. Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, všetky platby prijaté od spotrebiteľa vrátane nákladov na doručenie budú spotrebiteľovi vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď predávajúci obdrží oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy (s výnimkou dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku zvoleného spôsobu doručenia, ktorý sa líši od najlacnejšieho štandardného spôsobu doručenia ponúkaného predávajúcim). Na vrátenie platieb predávajúci použije bankový prevod sumy na bankový účet uvedený spotrebiteľom, ak spotrebiteľ výslovne neurčil inak. V každom prípade tým spotrebiteľovi nevzniknú dodatočné náklady. Predávajúci vráti platbu až po prijatí vráteného tovaru alebo ak Spotrebiteľ preukáže, že tovar zaslal späť, podľa toho, čo nastane skôr. Spotrebiteľ musí tovar zaslať späť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, pričom priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. Lehota sa považuje za dodržanú, ak spotrebiteľ zašle tovar späť predávajúcemu pred uplynutím 14 dní. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru vrátane jeho funkčnosti.

X.5. Predávajúci vráti kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu na účet, z ktorého bola platba uskutočnená kreditnou kartou, alebo na účet určený kupujúcim, alebo poštovou poukážkou zaslanou na adresu kupujúceho, alebo v hotovosti v prevádzke predávajúceho. Predávajúci môže vrátiť kúpnu cenu Kupujúcemu v hotovosti aj v prípade vrátenia predmetu kúpy jeho odovzdaním v prevádzke Predávajúceho. Predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, nie však skôr, ako kupujúci odovzdá predmet kúpy predávajúcemu alebo preukáže, že predmet kúpy odoslal. Ak zákon neustanovuje inak, v prípade vrátenia poškodeného alebo neúplného predmetu predaja alebo v prípade existencie pohľadávky Predávajúceho voči Kupujúcemu sa vrátený kúpny poplatok primerane zníži (započítanie sumy zodpovedajúcej zníženej hodnote vráteného poškodeného alebo neúplného predmetu predaja alebo započítanie pohľadávky Predávajúceho).

 

Článok XI - Ochrana a spracovanie osobných údajov

XI.1. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho výlučne na účely plnenia práv a povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy. Predávajúci je oprávnený spracúvať osobné údaje o Kupujúcom iným spôsobom len so súhlasom Kupujúceho. Osobnými údajmi sa rozumejú všetky informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej dotknutej osoby. Dotknutá osoba sa považuje za identifikovanú alebo identifikovateľnú, ak je možné dotknutú osobu priamo alebo nepriamo identifikovať, najmä na základe čísla, kódu alebo jedného či viacerých znakov špecifických pre jej fyzickú, fyziologickú, psychickú, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu.

 

XI.2. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí so spracovaním osobných údajov podľa zákona č. 101/2000 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov v automatizovanej databáze predávajúceho predávajúcim ako správcom alebo sprostredkovateľom, s ktorým predávajúci uzatvára zmluvu, a to na účely vzájomnej komunikácie vrátane komunikácie prostredníctvom elektronických prostriedkov, ktorá sa týka zmluvného vzťahu medzi kupujúcim a predávajúcim.

XI.3. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tieto vám zasielame pri každom nákupe u nás, pokiaľ ich neodmietnete dostávať v súlade s § 7 ods. 3 zákona č. 480/2004 Z. z. o niektorých službách informačnej spoločnosti. Spracúvanie osobných údajov na účely zasielania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi sa vykonáva na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýzu nášho postavenia na trhu využívame spracovateľa Heureka.cz, prevádzkovateľa portálu Heureka.cz; na tieto účely môžeme spoločnosti Heureka.cz odovzdať informácie o vami zakúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdávané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek namietať odmietnutím ďalších dotazníkov prostredníctvom odkazu v e-maile s dotazníkom. Ak vznesiete námietku, dotazník vám už nebudeme posielať.


Článok XII - Poučenie spotrebiteľa o postupe pri mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa:


Podľa tohto zákona má spotrebiteľ právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby (ďalej len "spotrebiteľský spor"), s výnimkou zmlúv uzavretých
a) v oblasti zdravotníckych služieb poskytovaných pacientom zdravotníckymi pracovníkmi na účely poskytovania zdravotnej starostlivosti38) vrátane predpisovania, vydávania a poskytovania liekov a zdravotníckych pomôcok,
b) v oblasti služieb všeobecného záujmu nehospodárskej povahy,
c) s verejnými poskytovateľmi ďalšieho alebo vyššieho vzdelávania.

Subjekty mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov. Subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov v zmysle tohto zákona je
a) v oblasti finančných služieb finančný arbiter v rozsahu pôsobnosti ustanovenej právnym predpisom upravujúcim činnosť finančného arbitra39),
b) v oblasti elektronických komunikácií a poštových služieb Český telekomunikačný úrad v rozsahu pôsobnosti ustanovenej právnymi predpismi upravujúcimi elektronické komunikácie a poštové služby40),
c) v oblasti elektroenergetiky, plynárenstva a teplárenstva Energetický regulačný úrad v rozsahu pôsobnosti ustanovenej zákonom č. 309/2009 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach a o zmene a doplnení
pôsobnosti ustanovenej právnymi predpismi upravujúcimi oblasť elektroenergetiky, plynárenstva a teplárenstva41),
d) v prípadoch, keď nie je daná pôsobnosť orgánov uvedených v písmenách a) až c), Česká obchodná inšpekcia alebo iný orgán poverený ministerstvom priemyslu a obchodu; ak je povereným orgánom profesijná komora s povinným členstvom, vykonáva pôsobnosť v oblasti ustanovenej iným zákonom.

POSTUP ČESKEJ OBCHODNEJ INŠPEKCIE A OPRÁVNENÉHO ORGÁNU PRI MIMOSÚDNOM VYROVNANÍ SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV


Návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu
(1) Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína na návrh spotrebiteľa.
(2) Návrh podľa odseku 1 musí obsahovať
(a) identifikačné údaje strán sporu,
(b) úplné a zrozumiteľné uvedenie rozhodujúcich skutočností,
(c) údaj o tom, čoho sa navrhovateľ domáha,
(d) dátum, kedy navrhovateľ prvýkrát uplatnil právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho,
(e) vyhlásenie, že vo veci nerozhodol súd, nebol vydaný rozhodcovský rozsudok a medzi stranami nedošlo k mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľského sporu, ani sa nezačalo súdne konanie, rozhodcovské konanie alebo mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu podľa tohto zákona,
(f) dátum a podpis navrhovateľa.

(3) K návrhu sa priložia dôkazy o tom, že navrhovateľ nebol schopný vyriešiť spor priamo s druhou stranou, a iné dokumenty preukazujúce tvrdené skutočnosti, ak sú k dispozícii. K návrhu sa priloží plná moc, ak je navrhovateľ zastúpený na základe plnej moci.
(4) Návrh možno podať písomne alebo ústne do zápisnice alebo elektronicky prostredníctvom on-line formulára uvedeného na webovom sídle Českej obchodnej inšpekcie, podpísaný uznávaným elektronickým podpisom alebo zaslaný prostredníctvom dátovej schránky osoby, ktorá návrh podáva. Ak je žiadosť do 10 dní potvrdená alebo doplnená niektorým zo spôsobov uvedených v prvej vete, možno ju podať aj inými technickými prostriedkami, najmä telefaxom alebo prostredníctvom verejnej dátovej siete bez použitia uznávaného elektronického podpisu. Návrh sa môže predložiť poverenému orgánu písomne alebo elektronicky prostredníctvom online formulára na jeho webovej stránke.

Za začatie mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu sa považuje uzavretie mimosúdnej dohody medzi veriteľom a dlžníkom o práve alebo o okolnosti zakladajúcej právo podľa Občianskeho zákonníka42).

Navrhovateľ môže podať návrh na začatie konania Českej obchodnej inšpekcii alebo poverenému orgánu do 1 roka odo dňa, keď prvýkrát uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu s predávajúcim.

Zamietnutie návrhu
(1) Ak návrh neobsahuje náležitosti uvedené v § 20n ods. 2 alebo ak nie sú pripojené doklady uvedené v § 20n ods. 3, Česká obchodná inšpekcia alebo poverený orgán vyzve navrhovateľa, aby ich v lehote 15 dní doplnil. Po uplynutí tejto lehoty Česká obchodná inšpekcia alebo poverený orgán žiadosť zamietne.
(2) Česká obchodná inšpekcia alebo poverený orgán žiadosť zamietne aj vtedy, ak zo žiadosti, priložených dokladov alebo z iných dôvodov zistí, že
(a) spor nepatrí do ich vecnej pôsobnosti,
(b) vo veci už rozhodol súd alebo bol vydaný rozhodcovský rozsudok, alebo sa začalo súdne konanie alebo rozhodcovské konanie, alebo sa už začalo alebo skončilo mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu v tej istej veci s iným subjektom uvedeným v § 20e tohto zákona,
(c) navrhovateľ podal návrh po uplynutí lehoty ustanovenej v § 20p alebo
(d) návrh je zjavne neopodstatnený.

(3) Návrh je zjavne neopodstatnený najmä vtedy, ak
(a) ide o opätovné podanie žiadosti a žiadateľ v čase podania žiadosti nepreukáže, že splnil podmienky stanovené prípadne v rámci predchádzajúceho mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu, alebo
(b) navrhovateľ sa zjavne snaží zneužiť svoje práva na úkor druhej strany.
(4) Česká obchodná inšpekcia alebo ňou poverený orgán informuje strany sporu o zamietnutí návrhu spolu s
spolu s dôvodmi zamietnutia do 15 dní odo dňa jeho doručenia, ak sa skutočnosti, ktoré sú dôvodom zamietnutia, nezistia neskôr. V takom prípade informuje strany sporu o zamietnutí bez zbytočného odkladu od okamihu, keď sa dozvie o dôvodoch zamietnutia návrhu.

Začatie mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu

Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína dňom, keď Česká obchodná inšpekcia alebo poverený orgán dostane návrh podľa § 20n. Ak Česká obchodná inšpekcia alebo poverený orgán návrh podľa § 20q neodmietne, oznámi obom stranám sporu začatie mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu a informuje ich, že
a) nemusia byť zastúpené právnym zástupcom43),
(b) môžu využiť nezávislé poradenstvo alebo zastúpenie alebo pomoc tretej osoby,
(c) spotrebiteľ môže ukončiť účasť na mimosúdnom riešení spotrebiteľského sporu v ktorejkoľvek fáze,
(d) má právo vyjadriť svoj názor na vec,
(e) môže nahliadať do dokumentácie týkajúcej sa sporu, robiť si kópie alebo odpisy tvrdení, dôkazov, dokumentov a skutočností predložených druhou stranou a vyjadrovať sa k nim,
(f) v prípadoch uvedených v článku 20u ods. 2 byť informovaný v listinnej podobe alebo na inom trvalom nosiči o ukončení mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu a o skutočnostiach, ktoré viedli k ukončeniu mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu,
(g) začatím mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu nie je dotknuté právo strán sporu domáhať sa ochrany svojich práv a oprávnených záujmov súdnou cestou.

Spolupráca s Českou obchodnou inšpekciou a autorizovaným orgánom
(1) Predávajúci je povinný do 15 pracovných dní od doručenia oznámenia podľa § 20r poskytnúť Českej obchodnej inšpekcii alebo poverenému orgánu vyjadrenie k skutočnostiam uvedeným v návrhu.
(2) Predávajúci je povinný úzko spolupracovať a poskytnúť Českej obchodnej inšpekcii alebo poverenému orgánu súčinnosť potrebnú na účinné vedenie mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu.

Ukončenie mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu
(1) Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu musí byť ukončené do 90 dní od jeho začatia.
(2) V prípade osobitne zložitých sporov možno lehotu uvedenú v odseku 1 predĺžiť najviac o ďalších 90 dní.
Strany musia byť bez zbytočného odkladu informované o predĺžení lehoty a o celkovej lehote do do ktorej možno očakávať ukončenie mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu.
(1) Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa skončí
(a) uzavretím dohody medzi stranami sporu,
(b) jednostranným vyhlásením spotrebiteľa adresovaným Českej republike, že sa na riešení sporu prestáva zúčastňovať Obchodnej inšpekcie alebo povereného orgánu,
(c) smrťou, vyhlásením za mŕtveho, vyhlásením za zánik alebo zrušením jednej zo strán sporu bez právneho nástupcu,

(d) uplynutím lehoty uvedenej v § 20t,
(e) zamietnutie žiadosti podľa § 20r.
(2) Česká obchodná inšpekcia alebo poverený orgán bez zbytočného odkladu informuje druhú stranu sporu o ukončení mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu podľa odseku 1 písm. b) alebo c). Ak sa mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu podľa odseku 1 písm. d) ukončí, informuje o tom bez zbytočného odkladu obe strany sporu.
(3) Dohoda podľa odseku 1 písm. a) musí mať písomnú formu.

Doručovanie
Povinnosť Českej obchodnej inšpekcie alebo povereného orgánu doručiť písomnosť stranám sporu podľa tejto časti zákona je splnená, ak sa doručuje prostredníctvom verejnej dátovej siete do dátovej schránky adresáta, na adresu uvedenú v návrhu na začatie mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu alebo na adresu, a to aj elektronickú, ktorú strany sporu oznámia Českej obchodnej inšpekcii alebo poverenému orgánu na účely doručovania. Písomnosť sa považuje za doručenú aj vtedy, ak sa adresát o doručení nedozvedel vzhľadom na okolnosti na jeho strane. Náklady na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov
(1) Za mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov sa neplatia žiadne poplatky.
(2) Náklady mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov znášajú samotné strany.

 

Česká obchodná inšpekcia alebo ňou poverený orgán vydá pravidlá mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktoré podrobnejšie upravia postup mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov tak, aby bol v súlade s pravidlami podľa tejto časti zákona.

Táto časť upravuje postup pri mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov pred Českou obchodnou inšpekciou a povereným orgánom.

---

Príloha
pouceni-spotrebitele-o-postupu-pri-mimosoudnim-reseni-spotrebitelskych-sporu-dle-z.-c.-634_1992-sb-o-ochrane-spotrebitele-42715

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Formulár na odstúpenie od zmluvy 2024

Reklamačný formulár 2024