Ako postupujeme v prípade nevyzdvihnutého tovaru zaslaného na dobierku?

Žiadame našich zákazníkov, aby si pred objednaním tovaru na dobierku premysleli, či majú o objednaný tovar naozaj záujem. Väčšinou si neuvedomujeme, že každá zásielka má svoje vlastné náklady, ktoré nie sú zanedbateľné. Veľké e-shopy minú na nevyzdvihnuté zásielky milióny korún ročne a pre malé e-shopy môžu byť tieto sumy likvidačné.

Ceny našich produktov sa snažíme držať na čo najnižšej úrovni.

NECHCEME NÁKLADY NA NEVYZDVIHNUTÉ ZÁSIELKY "PRETAVIŤ" DO PREDAJNEJ CENY A ZDRAŽIŤ ICH!

Sú zákazníci, ktorí si objednajú tovar na dobierku a až potom sa začnú rozhodovať, či ho vôbec chcú. Ak sa rozhodnú, že nie, jednoducho si ho nevyzdvihnú. Myslia si, že im nehrozia žiadne sankcie. Ale nie je to tak.

Právne predpoklady

UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

Odoslaním objednávky zákazníkom a prijatím objednávky naším e-shopom bola uzatvorená kúpna zmluva podľa našich obchodných podmienok a aktuálne platných zákonov Českej republiky. Súhlas s obchodnými podmienkami potvrdil zákazník pred odoslaním objednávky v nákupnom košíku.

NEPRIJATIE OBJEDNANÉHO TOVARU

Zákon to rieši takto:

Nový občiansky zákonník č. 89/2012 Z. z.

Povinnosti kupujúceho
§ 2118
Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu a prevziať tovar.

Ak zákazník neprevezme objednaný tovar, hrubo tým porušuje zákon.

Odmietnutie prevzatia objednaného tovaru neznamená automatický začiatok plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Zákazník môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ale až po prevzatí objednaného tovaru. V tomto prípade môže predávajúci účtovať aj zmluvnú pokutu a úrok z omeškania alebo náhradu poštovného. Odstúpením od zmluvy táto povinnosť nezaniká.

Náš e-shop si účtuje náklady na poštovné a dodanie len v prípade nevyzdvihnutého tovaru.

Aké sú riešenia?

Ak si zákazník nevyzdvihol objednaný tovar a má oň záujem - stačí nás kontaktovať. Tovar vám zašleme po úhrade vopred bankovým prevodom za cenu plus poštovné.

Zákazník nemá o tovar záujem - zašleme zákazníkovi výzvu na úhradu poštovného, ktoré bolo vyčíslené v objednávke. Ide o spravodlivé riešenie. Zákazník, ktorý porušil svoju zákonnú povinnosť, zaplatí len minimálnu cenu za nesprávne rozhodnutie. Po prijatí platby zašleme daňový doklad.

 

Čo ak zákazník nezaplatí?

Nemáme armádu právnikov, ktorí by sa zaoberali vymáhaním poštovného. Tieto pohľadávky odovzdávame špecializovanej agentúre a tá už postupuje podľa právneho postupu. Je v záujme každého, aby svoj záväzok zaplatil včas. Je to najlacnejšia možnosť.

Hoci súčasné zákony Českej republiky chránia zákazníkov veľmi silno, dávajú e-shopom možnosť účinne sa brániť proti nezodpovedným zákazníkom.

 

NEMÁME ZÁUJEM O SÚDNE SPORY ALEBO VYMÁHANIE DLHOV. CHCEME MAŤ SPOKOJNÝCH ZÁKAZNÍKOV, KTORÍ SA K NÁM BUDÚ RADI VRACAŤ. NECHCEME, ABY DOBRÍ ZÁKAZNÍCI PLATILI ZA NEZODPOVEDNÝCH.

 

Najdôležitejšia je komunikácia!

Ak máte akékoľvek problémy alebo otázky, kontaktujte nás! Určite nájdeme riešenie a pokúsime sa vám vyhovieť.

 

Ďakujeme vám za vašu zákaznícku zodpovednosť a za vyzdvihnutie objednávky.